Blog en Nieuws

Hoe kom je gratis in de media?

Iedereen gebruikt tegenwoordig social media als de manier om klanten te krijgen. Daarnaast moet je bloggen en zorgen voor zoekmachine-optimalisatie. Niks mis mee, maar heb je enig idee hoeveel tijd het kost om op die manier een netwerk op te bouwen dat groot genoeg is om er een paar klanten uit te halen? 6 maanden minimaal. En dan moet je er dagelijks ook nog eens minstens een half uur tijd in stoppen.

Je kunt ervoor zorgen dat je vanaf de eerste dag bekend bent bij een groot publiek. Door gebruik te maken van de media. Je eigen netwerk bestaat bij de start van jouw bedrijf vooral uit je vrienden en familie: hooguit 100 volgers op social media. Een regionale krant heeft tussen de 5.000 en de 100.000 lezers. Als maar een paar procent daarvan jouw naam onthouden, je website bezoeken en je Facebookpagina leuk vinden, dan verdubbel je je bereik op social media met slechts 1 krantenbericht. Je krijgt er je eerste klanten mee, je bouwt naamsbekendheid op en vertrouwen. Want je komt geloofwaardiger over als een journalist over je schrijft dan wanneer je je eigen berichten publiceert.

En dan de slagroom op de taart: het is nog gratis ook.

Stel je eens voor dat je niet alleen in de lokale media komt, maar ook de landelijke krant haalt of de televisie. Dan bereik je met 1 bericht soms wel een miljoen mensen. En het mogelijk om niet 1x maar regelmatig in de media komt.

Nicky Corts is voormalig verslaggever en legtop 1 maart in Open Coffee NOP uit wat je moet doen om vaker met hetzelfde nieuws de media te halen. Ze vertelt wat verslaggevers interessant vinden en hoe je als ondernemer gratis in de media komt.


Zorg dat je deze presentatie niet mist!

 

<< Terug naar het overzicht